לקראת שבת: ביצוע מרטיט לשיר "אשת חיל" המושר בחסידות ברסלב

קלמן טלר No Comments on לקראת שבת: ביצוע מרטיט לשיר "אשת חיל" המושר בחסידות ברסלב

"בין שאר הניגונים הם ניגנו גם השיר 'אשת חיל' בביצוע מרטיט, ובמנגינה המיוחסת לרבי ברוך ממעז'יבוז' אותה נוהגים לשיר חסידי ברסלב"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בליל שישי האחרון במלון 'קרלטון' בנהריה הגיעו לשמח את אורחי המלון מטעם חברת הנופש "מרגליות" – אמן הקלידים ישראל שטרן, הכנר דוד פראנק ונגן הקלרינט דוד קליגר, השלישייה ניגנה שירי שבת מיוחדים והכינה את הקהל לקראת שבת קודש כשבין לבין סיפר הרב ישראל גליס סיפורים ירושלמיים עסיסיים.

בין שאר הניגונים הם ניגנו גם השיר "אשת חיל" בביצוע מרטיט, ובמנגינה המיוחסת לרבי ברוך ממעז'יבוז' אותה נוהגים לשיר חסידי ברסלב.

וכך מסופר על הניגון הזה: ניגון "אשת חיל" וניגון "אתה נגלית" הם ניגונים שהושרו בבית מדרשו של הבעש"ט ובמשפחתו, הניגון ששרים אותו בברסלב על "אתה נגלית", שרו אותו על "אשת חיל", והניגון שמנגנים היום על "אשת חיל", שרו בעבר על "אתה נגלית", רבי נחמן ז"ל אמר: "צריך להפוך" ואכן הפכו ועד היום מנגנים בברסלב את הניגונים האלה בסדר ה"הפוך".

זה לא נגמר בזה – לאחר פטירת רבי נחמן נסע החזן ר´ חייקל לרבי מרדכי מנעשכיז, וכאשר היה אצלו, ביקשו רבי מרדכי שינגן לו איזה ניגון מרבי נחמן, רבי חייקל ניגן את "אשת חיל", לאחר ששמע את הניגון, הגיב רבי מרדכי "מהניגון רואים שלרבך היתה רוח הקודש…", ואם אמנם הניגון היה מבית מדרשו של הבעש"ט, הרי שרבי מרדכי הכיר את הניגון משם, ומה ראה לומר מכוח הניגון שלרבינו יש רוח הקודש? אלא, שכאשר הוא שמע שרבי נחמן זיע"א הורה להפוך את הניגונים, לשיר את "אשת חיל" על "אתה נגלית" ולהיפך, מזה למד רבי מרדכי לומר ש"לרבך היתה רוח הקודש".

מוזמנים להאזין ולהתרפק.



0 תגובות